= Menu

Asertywność i komunikacja interpersonalna

Dla kogo

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, skuteczniej wyrażać swoje przekonania i osiągać założone cele. Z warsztatu skorzystają także te osoby, które na co dzień spotykają się z trudnymi klientami, prowadzą trudne rozmowy lub borykają się z trudnościami z porozumieniem się w środowisku pracy. Szkolenie to wskaże drogę do konstruktywnego radzenia sobie w takich sytuacjach.

Przykładowe zagadnienia poruszane na szkoleniu

  • Komunikacja interpersonalna
  • Asertywność
  • Obrona swoich praw
  • Wyrażanie opinii i przekonań
  • Przyjmowanie krytyki
  • Obrona swoich praw (granic)
  • Umiejętność mówienia „nie”
  • Asertywne przyjmowanie ocen
  • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
  • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań
  • Techniki konstruktywnego reagowania na różne formy krytyki i ataku
  • Monolog wewnętrzny – sposoby rozwijania poczucia własnej wartości

Korzyści dla Uczestnika

  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, w tym asertywności i reagowania na krytykę.
  • Skuteczniejsze realizowanie celów i własnych potrzeb oraz wyrażanie swoich przekonań bez urażania innych.
  • Doskonalenie umiejętności autoprezentacyjnych.
  • Poznanie strategii radzenia sobie z trudnymi klientami.
  • Poznanie sposobów pracy nad swoim poczuciem własnej wartości.

Korzyści dla organizacji

  • Zwiększenie prawdopodobieństwa osiągania założonych celów przez pracowników dzięki efektywniejszej komunikacji z klientami, a także pracowników między sobą.
  • Zapobieganie konfliktom pomiędzy pracownikami.
  • Poprawa jakości relacji budowanych pomiędzy organizacją a klientami.