= Menu

Zarządzanie konfliktem

Dla kogo

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołami pracowniczymi oraz dla osób odpowiedzialnych za rozwiązywanie konfliktów pojawiających się w organizacji. Szkolenie to będzie także wartościowe dla pracowników biorących udział w różnego rodzaju negocjacjach oraz dla osób zainteresowanych ogólną problematyką konfliktu.

Przykładowe zagadnienia poruszane na szkoleniu

  • Obszary konfliktów w życiu zawodowym
  • Rodzaje konfliktów
  • Postawy wobec konfliktów
  • Podstawowe strategie rozbrajania konfliktów
  • Diagnoza stopnia zaangażowania w konflikt
  • Przyjmowanie roli w konflikcie (mediacja, konfrontacja, arbitraż)
  • Umiejętności rozwiązywania konfliktów
  • Techniki diagnozy interesów
  • Rozluźnianie barykad – strategie przełamywania niechęci drugiej strony
  • Zasady formułowania problemów negocjacyjnych
  • Poszukiwanie rozwiązań
  • Radzenie sobie z presją i manipulacją – elementy asertywności w komunikacji menedżera

Korzyści dla Uczestnika

  • Poznanie specyfiki konfliktów, różnych podejść do konfliktów oraz technik ich rozwiazywania.
  • Doskonalenie umiejętności skutecznego radzenia sobie z konfliktami.
  • Rozwijanie umiejętności definiowania powstających problemów i identyfikowania ich przyczyn.

Korzyści do organizacji

  • Zwiększenie kompetencji pracowników w zakresie radzenia sobie z konfliktami i wypracowywanie przez nich rozwiązań lepszej jakości.
  • Oszczędność czasu i poprawa efektywności pracy dzięki bardziej skutecznemu i szybszemu radzeniu sobie z konfliktami.
  • Umożliwienie wykorzystywania konfliktów w celach rozwojowych pracowników i organizacji.